Heja Sverige!!

Ja nu sitter jag i teorirummet på travbana & tittar på herrstafett i längdskidor.

Jag har haft stallet hela morgonen & släppt ut hästar & mockat. För övrigt var hästarna väldigt slöa idag, hade inte bråttom ut & gick sakta breve mig men de känns väl på dem också att det är söndag & härligt med en vilodag :) (inte för mig då ;))

Under veckan har jag fixat lite med ponnysulkarna. Den lilla lila ska punkteringen lagas på + en till, & så försökte jag få av hjulen på den röda men det var inte det lättaste, satt som bare den. Så det får bli "556" en rostspray som förhoppningsvis hjälper till att lossa på muttrarna, så gör jag ett nytt försök till veckan igen :)

Dina & Celcius selar fick sig en rejäl smörjning i fredags men efter att vi använt Dina på travskolan så var den grå igen, men så är det, den är smörjd iaf :D

På travskolan i fredags kom bara 4 elever, nån spelade innebandy & nån annan hade kalas så det är mycket som ska klaffa :) Men iaf så ville dom jättegärna måla så de fick de göra en liten stund. Tog lite kort & det var ju jätte roligt tyckte dom att de fina bilderna de målade fick va med på kort :) Så här kommer några :)


Idas bild!


 Full koncentration :)

Sen när de fått målat klart gick vi ut i stallet & gjorde klart tre ponnyer. Dina & Triniton kördes & så fick de rida på Celcius. Då var det bra att vi var tre stycken & hade en häst var för det gick sådär i början. Nån klagade på att de inte såg konerna & att de frös om händerna osv. Men det gick bättre mot slutet :D Dina hade vi däremot lite problem med, hon stannade hela tiden & ville inte riktigt så jag hämtade ett spö som man fick visa henne för att hon skulle gå framåt & inte bli varvad hur många gånger som helst!!
När de red på Celcius hade Line lite balans övningar med dem vilket gick jätte bra & de var jätte duktiga :D

I morse när jag var ute & fodrade hö tog jag även lite bilder på några pållar :)


Micke nöjd :)


Celcius som startade med Line igår ;)


Mitt matvrak :)


Triniton som ser väldigt söt ut :)


& Danuta & mendez!


Nu är det inte många dagar kvar tills Edvin flýttar hem :) På onsdag flyttas han :D Jag hoppas han kommer trivas & att det kommer funka bra, det ska bli skönt iaf :)

Arielle gick snabbt med Julia i onsdags på bana för det gick inte att köra på raka för det var stenhårt. Hon skötte sig fint & såg ganska fin ut. Ca 2.54 gick hon & det är bra för henne. Har inte startat sen i Juni så det ska bli roligt & se henne på istraven & om de funkar med kusk o så :) Främst längtar jag till isen på Arvika :D


Världens goaste shettis enligt mig <3

Hon är lite speciell den damen, när Julia hämtar dom i hagen så kommer Arielle galopperandes över gräsmatttan & rakt in i stallet till sin box, när man inte visste om de första gången som hon gjorde så så blev man lite paff xD haha!

Förresten så vann precis herrarna staffetten, wihoo va Sverige är BÄST :D

Ha en bra Söndag :)

//Viktoria


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med bilder! Blir trist när Edvin lämnar =( Men bara du är kvar så får vi vara supernöjda ändå =)

2010-11-21 @ 21:19:50
Postat av: Viktoria

Ja då jag blir allt kvar, inte lika mkt kanske men försvinner gör jag inte :)

2010-11-21 @ 21:22:26
Postat av: Viktoria

Ja du det var en bra fråga? ;) De glömde ja nog bort åsså har hon ju päls så de va nog därför ja inte tänkte påt då...:P

2010-11-22 @ 21:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0