Trav är ibland jobbigt

Då var vi hemma från Mysen efter att inte ens ha startat. Det är konstigt vad som kan hända med käre Albert travade inte ett steg när Kolle skulle värma så det var bara att stryka, packa ihop, lasta och dra hem igen. Kolle trodde framhalt så imorn blir det att snabbt boka tid i kd och få honom kollad. Jag är väldigt besviken men ändå nöjd över att detta märktes i värmningen och inte senare i loppet. Vill inte utsätta honom för påfrestning om han inte är fräsch. Vi får ta nya tag helt enkelt och inse att trav består av motgångar också. Det har gått lite för bra känns det som det senaste.

Jag kan ju sammanfatta dagen med att det inte var min dag då det inte embart var detta som tog emot, jag fick punktering tidigare idag plus att jag krockade nästan på vägen hem p.g.a. en person som gjorde en omkörning mitt framför mig. Nu tänker jag sova och hoppas på en bättre dag imorn. Jag och Elina ska iväg på travskolekonferens i två dagar så vi lär vara fullproppade med nya idéer när vi är tillbaka på ons kväll.

Line och Celcius kom tia i lördags på tiden 2.14 med galopp. Line var nöjd och Celcius skötte sig bra för övrigt.

God natt

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0