Kall Tisdag

Kallt kallt kallt! Imorse när jag kom upp till stallet så var det -8 grader och låsen hade frusit. Det tog en kvart innan vaktmästaren fick upp dom och jag kunde gå in och fodra hästarna. Det är såna dagar man önskar att man bodde på något varmare ställe där inte allt fryser till och hästarna inte ser ut som isbjörnar.
Men men de är bara att bita ihop och tänka på att sommaren inte är så långt borta, så då går det bra :)
Tog ut Wirre på en tur idag och hon var så pigg så jag fick rida in och byta bett på henne. Hon är rolig våran Miss Lilla Wirre som ser ut och springer som en älg. Men hon är så duktig och snäll och då spelar det ingen roll hur man ser ut.
Ska snart försöka ta mej upp ur soffan och åka upp till travet igen och sen ha kurs ikväll :) Ullis ska oxå få nya skor på hovarna av Ola ikväll, så nu slipper hon halka när hon ska ut till hagen. De kommer nog bli skönt för henne att få lite mer fäste nu när vintern är här igen.
Imorgon blir det ut med Micke och Rubinen så jag hoppas det är lika fint väder imorn som det är idag!

Ha de bra!! Elina



                Jag och Rubinen i september   foto: Viktoria Eriksson


Kommentarer
Postat av: Johanna

Snyggt ekipage!! Kanske du och jag kan rida Wirre och Micke ihop någon dag vi hinner med =)

2010-11-17 @ 22:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0