Lördag 30/10

Nu har det gått ett tag sen sist och jag har hunnit med en hel del. Har tränat på med båda hästarna som i söndags blev rakade av Elina Jernberg, resultatet blev jättebra och jag är väldigt glad att jag slapp göra det själv för då hade det nog blivit katastrof =) Albert blev finast eftersom han inte ser ut som en pudel som Zalsa har en tendens till att likna.


Hon skötte sig jättebra min lilla tjej








Resten av stallet kollade på, vissa med förskräckelse, Highen ställde sig i långt in i boxen och blåste i näsan och var skraj men Billy är alltid cool.

Albert skötte sig också




När någon tar kort åker öronen fram



Den erfarne vet att rakning inte är farligt



Det var väldigt skönt att få bort lite päls, Zalsa har ju haft så mycket päls så att man kunde tro att hon bodde i Lappland och varje gång vi var ute och tränande kunde man tro att hon sprungit elitloppet. Albert blev helt plötsligt blank och fin när det överflödiga försvann. Jag var ute och körde intervaller med honom igår i regnet och han känns väldigt allert och mjuk i kroppen. Ska bli väldigt spännande med kval på fredag, Per-Ludvig Nilsen ska köra och han är duktig så det känns bra.

Denna vecka har jag varit på konferens med Göran Axelson som är chef på travet. Vi var i Stockholm, på solvalla, tis och ons på möten och föreläsning. Det var väldgit kul och nyttigt för mig att träffa dessa människor som ger bra inspiration och idéer för framtida jobb för travskolan och ungdomar inom travet i Årjäng. Det blir mycket jobb att ta tag i under vintern men det ska bli kul.

Kan uppdatera att Jons ettåring är satt i vagn nu och han är ganska duktig med undantag från några liggpauser med vagnen på som inte riktigt är vad jon vill att han ska göra =)

Idag har jag och Rutger städat selkammaren i tre timmar och imorn fortsätter rensningen, känns väldigt bra att få koll på vad som finns samt att slänga allt konstigt som sparats på genom åren. Imorn ska jag ut på en lugn ridtur med Albert och en körtur med Zalsa men före det ska ÖB få besök av mig för nu ska det inhandlas så vi får ordning i stallet!

Sen måste jag berätta att Triniton och Mendez ska starta på Momarken på tisdag, Linnea och Elin ska köra, jättespännande, hoppas det kommer gå bra för dem i sin norgedebut.



Ha en trevlig kväll mina vänner
// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0