Söndag snart Måndag

Imorn börjar den mörkaste månaden på hela året. Nu kommer det vara mörkt när man börjar jobba och när man slutar. Vi får hoppas att snön kommer snart så de lyser upp marken och så att vi slipper all lera.

Idag tog jag en lång sovmorgon som verkligen behövdes innan jag åkte upp och körde lite häst. Körde tillsammans med viktoria och julia i skogen. Det är så mycket roligare när man är flera som kör tillsammans och det är jätte nyttigt för hästarna att få träna ihop. Ullis kändes mjuk och fin hela turen, hon har lugnat ner sig och blir inte alls lika het längre. Jag prövade ett nytt bett som jag köpte på färjestad igår.
Ullis har en gammal tryckskada i munnen från de att hon var lektionshäst på lillerud och de gör att hon kan springa och gapa när jag kör henne. Det nya bettet är ett smalt rakt gummibett som tar mycket minder plats än dom andra klumpiga betten hon har gått med. Tänkte att hon skulle få gå några intervaller i slutet av veckan eftersom hon känns så fin.

Körde även Rubinen idag och jag är så nöjd med honom. Han blir bara bättre och bättre för varje gång jag kör honom. Fortsätter han att utvecklas som han gör nu så kommer han nog att kunna vara med på istraven. Han ska få nya skor den här veckan eftersom dom gamla börjar trilla av.
Har suttit och tänkt ut lite nya grejer som jag ska pröva, så får vi se om de inte går att få iordning på honom oxå.

Har jag tur så kanske jag har tre starthästar som jag kan tävla med snart :) 

/ Elina

Rubinen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0