Onsdag 22 sep

Idag har dagen nästan bara gått i hästens tecken som vanligt. Det började med 1,5 timme på kontoret med fix med papper som behövde göras för travskolan, sedan hade Gazza Girl tid hos en veterinär från mälarkliniken kl 11.30.  Det var dock flera som hade det så hon blev kollad ca 14.15 och jag och Gazza fördrev tiden med att prata med Elina och gå runt runt och äta gräs som fanns till hands. Minst en timmer fördev vi nog så och resten med att äta upp Ann-Charlotte på hästshoppens fika =), jag och Elina alltså och inte Gazza. Till sist fick vi komma in och det var inget fel på fröken så då lastade vi och åkte hem, via götes, hungrig var jag kan man säga efter all fördriven tid.

Hemma i Struven städade jag och körde Zalsa, väldigt spännande tur blev det idag för hon var på energihumör. Då går en del tid åt till att "bli rädd" för saker, bl.a. en skylt inför valet och kor som gått där i flera månader, på ett visst ställe så kom vi inte framåt på ca 5-10 min. Jag försökte och försökte och hon vägrade och vägrade, vi var över hela vägen och på gärdet vid sidan av och efter kanske tio försök fick jag ge upp. Jag fick gå ur vagnen och dra henne förbi i grimman, tur att jag har den på under för vid sådanan tillfällen är det guld värt. Hon är speciell ibland men jag älskar henne ändå och när vi väl kom förbi så var det inga problem =)



Här skötte Zalsa sig perfekt, var förra året när Nelly kvalade henne i maj. Min licens var inte klar så jag fick inte göra det själv, tur att Nelly fanns =)

Ha de bra
Johanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0