Saknar Rubi!

I onsdag åkte Rubi till dalarna :(
Så det är väldigt tomt och tyst i stallet utan henne. Jag märker på Ullis oxå att hon saknar henne för hon gnäggar fast hon har andra hästar runt sig. Fast Rubi var en riktig retsticka och lite små vrång så var hon en otroligt go och snäll häst.

Rubi fick jag när hon var ett år gammal och hon var en stor tjej redan då och full i rackartyg. De va inga problem att köra in henne för hon bara sprang med öronen rätt fram. När Rubi blev två så började vi träna lite hårdare och vi började med s-jobb. Hon sprang runt två minuter varje gång vi körde fort så premie trodde jag inte skulle va något problem alls. Men när vi väl skulle köra premie så var Rubi en helt annan häst hon var lat och ville inte springa. Så fort man skulle driva på henne så svarade hon med galopp istället. Efter premie loppet var det svårt att få ordning på henne för hon blev het och började slå ihop när hon travade.
Men hon gick ett s-jobb och då travade hon 1.58 så jag anmälde henne till åmål för premie. En annan bana kanske skulle göra susen. Men hon travade inte ett steg i åmål heller. Efter Åmål blev hon ännu hetare att köra så då ställde jag ner henne. Rubi vilade hela hösten och vintern. Nu i januari var första gången jag körde henne på jättelänge och de gick bra ibörjan för då var hon den gamla Rubi igen, men ju längre vi körde ju hetare blev hon Suck! De spelade ingen roll vem som körde henne för hon var het ändå.
Så jag gav upp!

Rubi 1 år
Rubi 1år


Rubi 2år

Jag hoppas Rubi kommer få de bra hon sin nya tränare! Världens underbaraste häst som jag kommer sakna otroligt mycke!

Ibland känns det som jag har bara har otur med mina djur. Får hoppas att de snart vänder :)

/ Elina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0