Årskrönika 2010

Nu har  ännu ett år gått och massor har hänt både roliga och tråkiga saker.

Året började med att att Celsius gick 2.07 och vann ett istrav här på årjäng. Jätte duktig var han redan då och att han sen skulle ta flera vinster under året och sänka rekordet med 13 Sekunder va ju nästan för bra! Har aldrig kört en ponny som travar så rent och fint. Så de märktes att Celsius vinter träning gav resultat.

I februari köpte jag en ny häst Hammars Ullis, världens tjockaste häst. Hon hade fettvalkar både framför och bakom selen när jag började köra henne. Henne red jag in första veckan jag hade henne och då kunde jag inte ha en vanlig sadel för dom var för små. Under den tiden jag har haft Ullis har hon gått från otränad till kvalad på bara några månader. Är så glad att jag köpte lilla Ullis!! Tyvärr blev hon skadad i hagen nu under hösten när vi skulle igång och börja starta men det känns som att vi är på rättväg nu. 

I Maj fick jag ännu en ny häst Rubin Pilen och jag tog även bort min valp Jacko :( Det var en tuff månad på många sätt. Den 6 maj blev jag tvungen att låta min valp somna in, en vecka före han skulle fylla ett år. Hela våren var vi på olika djursjukhus för att få fram vad de var för fel på honom. Tillslut kom dom fram till att det inte fanns något att göra utan att ta bort honom när han blev sämre.
Rubinen kom lite senare imaj och det var inte heller någon dans på rosor. Stor och hingstig var han och inte ett dugg rolig att hantera utanför stallet. De gjorde inte heller saken bättre att det var så mycket brunstiga ston över allt på travet när han kom. Men tillslut fick Rubinen bli valack eftersom han inte kunde uppföra sig som hingst. Nu är det en helt annan häst som är mycket trevligare och riktigt gossig.

I slutet av sommaren skulle jag försöka köra premielopp med Rubi och de gick inge vidare. Rubi som hade tränat så bra hela sommaren tappade travet totalt när det väl va dags för premie. De berodde nog på att hon kom in i en växperiod lagom till start. Nu är hon stor som ett hus och tar inte ett travsteg. Tänk hur det kan bli.

Nu under hösten har jag och Johanna fått ansvaret över travskolan :) Det känns riktigt bra och jag tror att vi kommer göra ett bra jobb. Vi hade invigning av vår nya teorilokal nu i december. Är så skönt att få någon stans att kunna vara på och ha lektioner.

Jag vet att det är massor som har hänt under 2010 som jag har missat att skriva med här men de får vi ta en annan gång. Så jag hoppas att mina hästar får va friska nu under 2011 och att jag inte behöver behöver ta bort något mer djur!!

Så jag önskar er alla ett bra 2011 ;) Elina





Jacko min hund som jag fick ta bort i maj bara ett år gammal.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att läsa, hoppas på ett toppen-2011!!

2011-01-06 @ 19:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0