Bra start på istravet 2011!

Årets första istrav började riktigt bra för min del :) det visade sig all träning jag lagt ner för henne att klara detta!

I värmingen kändes hon pigg och framåt, men att frambenen "stutsade" för mycket, så jag satte på ett par boots och det fungerade riktigt bra! det visade sig ju senare i loppet...;)

När loppet skulle gå blev det en omstart. Det berodde på att ett ekipage var för tidigt över mållinjen. Den andra starten satt och jag fick en helt okej start för att vara snöstorm!

Första 100 travade hon inte alls bra och jag trodde verkligen inte att det här skulle gå bra, men efter lite påsmackande så ökades farten och travet satt finare!

Vi plockade några stycken med en galopp vid omkörning som var mitt eget fel..;)

Vid upploppet tog vi steget förbi de sista ekipagen och jag kände en efterlängtad seger med min bästa häst någonsin! :D Eftersom jag är för gammal för att köra shettis så var det hur längesedan som hellst jag körde henne i ett lopp så jag kan säga att lyckan var på topp just då! :D

Jag hoppas hon fortsätter gå hyfsat bra nu när äntligen JAG själv får köra henne på istraven! ;)





Slänger upp en bild på min och Arielles "hörna" alla rosetter och minnen genom alla våra år tillsammans!
Jag hoppas hon kommer plocka till sig bra placeringar i framtiden för hon är innerst inne en underbar häst!

Huvudsaken är att man har roligt tillsammans med sin häst! :D

Kram på er!

Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0