Fina Kallblod På Bjerke

Hejsan!

Igår var jag, Ola och Nemo på Bjerke och kollade på några av Norges bästa kallblod. En av mina Favorit hästar Bork Odin var där och tävlade om 150 000 norska kr i första pris.
Vi såg även  Dotterud Teddy som är son till Alm Viktor i HM Kongens Pokalløp. Dotterud Teddy sprang in 1.377.00 som Tre åring! Man blir riktigt imponerad när man ser så bra fyra åringar. Skulle vilja ha ett hingsföl efter Alm Viktor och Blixtra. Jag tror dom skulle passa bra tillsammans och har man tur så kanske det skulle bli en liten Dotterud Teddy.
Briskebyrappa var också på Bjerke i går och startade i samma lopp där Bork Odin vann och Hallsta Lotus var tvåa (Briskebyrappa är Norges bästa sto hon har sprungit in 2.607.374 norska kr). Hon är riktigt duktigt och vi får hoppas att Ullis har henne som förebild nu när hon snart ska börja springa in miljonerna haha.



Bild 1: Alm Viktor
Bild 2: Bork Odin
Bild 3: Dotterud Teddy

Har man tid så tycker jag absolut att man ska åka över till Norge och titta när dom här fina hästarna tävlar.

Trav är bäst på plats!

/ Elina



Kommentarer
Postat av: Viktoria

Jaa det är det verkligen :) Tycker vi åker & tittar på Prix de Amerique på Söndag, annars får de väl bli Elitloppet :D

2011-01-23 @ 18:43:13
Postat av: Elina

Klart vi kan åka till Frankrike över helgen ;)

2011-01-23 @ 20:21:23
Postat av: Johanna

Vi bokar elitloppet!!! Nästa gång följer jag med till Bjerke också. Johanna

2011-01-24 @ 10:03:13
Postat av: Viktoria

Ja elitloppet är de bästa på hele åre de :D

2011-01-24 @ 13:50:01
Postat av: Elina

Ja elitloppet får vi boka in! ;)

2011-01-27 @ 20:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0