Full fart!

Ja nu har man fullt upp igen, den senaste tiden har det hänt mycket på travskolan :)

Vårat utrustningsrum har fått sig en rejäl uppfräschning, Jag & Johanna har städat, satt upp hyllor, satt upp massa krokar & fått det så att det blir mycket mer plats. Så det blev jag väldigt nöjd med :)
Sen fick jag i uppgift att smörja allt i det rummet & skriva en lång inventeringslista på all utrustning vi har, och sen renskrivning på datorn av 12 A4 kladd papper, det tog lite tid men det blev bra det med!

Den nya ponnyn Linus hade ju bara en qh sele en sån som man klickar fast på sulkyn, så vi behövde en träningsele till han. Som tur var hade vi ju väldigt mycket utrustning så att jag fick ihop till nästan en hel utan att behöva köpa en ny. Det som saknades var brösta, slagrem, selunderlägg, bett & en skalmring och det köpte vi för presentkortet vi fick av damklubben på invigningen :D


Så nu har han med en sele!


Vi ledare har haft möte om våra elever, om de behöver avancera i kurserna. Hur kurserna ska vara och vilka dagar osv. 
Jag tycker att ni som läser det här ska försöka få med vuxna :D Mamma, pappa, mormor, morfar, faster, morbror osv.
Vuxenkursen startar V.10, fredag kl 18.30-20.30. 5ggr/500kr.
Så känner ni någon som är intresserad av hästar eller bara skulle vilja prova på så tipsa om oss, försök tala om för dom hur kul det är och att trav är till för alla :D Det finns många sätt som man kan bidra till travsporten, bara publik är en väldigt stor del :)


Vinnare av Årjängs Stora Sprinterlopp 2010, Lavec Kronos med Erik Adielsson.


Nej nu ska jag gå ut och gå, kan ju inte sitta inne en lördag heller :)  50 års kalas ikväll & imorrn blir det jobb med hästarna på travet :)

Kraam Viktoria



Kommentarer
Postat av: Therese

Va duktiga ni är :) Hoppas att det kommer många på vuxenkursen ja :)

2011-01-22 @ 12:08:09
Postat av: Viktoria

Ja vi får hålla tummarna :)

2011-01-23 @ 18:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0