Startlista istrav 15 jan ponnylopp

Nu är startlistan klar för lördagens ponnylopp på Holmedals istrav. 

Alla ekipage med samma kuskar/ryttare räknades ett genomsnitt ut mellan tiden de var handicapade efter den 8 jan och tiden de presterade i loppet. Ekipage med annan kusk står på samma handicap som förra gången.

Jag använde olika metoder för att räkna ut distanserna men det blev bäst om jag använde mig av recordhandicap i A-kategoriloppet och intervallhandicap med 20 meters tillägg vid 2 sek i B/russ-loppet. Jag har suttit och testat att räkna på olika sätt men tycker att dessa blev de bästa sätten. Hoppas att ni tycker det ser okey ut, kommentera gärna i kommentarsfältet.

Det är svårt att göra en helt rättvis och perfekt startlista och jag vill använda mig av ett system när jag räknar och handicapar och det tycker jag att jag har gjort =) Jag har använt mig av samma räknesätt för alla.



Johanna Karlin


Kommentarer
Postat av: Anonym

nr 6 och 7 står 20m förlångt fram! De ska stå 160m bakom 1an inte 140m.

2011-01-10 @ 15:35:10
Postat av: Johanna

Grunddistansen är 2.20. För att stå 160 meter bakom så ska de ha handicapas efter rekord 2.04 eller bättre. Man ska ha 2 sekunder bättre annars blir det inte tillägg, det räcker inte med ytterligare 0,7 sekunder som det blir i max fall eller 0,5 som det blir i nypons fall. Det blir alltså 140 meters tillägg för de hästar som handicapas efter tiderna 2.06-2.4.1 och inom den fållan hamnar både nypon och max. Förstår du vad jag menar? =)nästa fålla som är 160-meters tillägg är 2.04-2.2.1 o.s.v. Ex.hade Johny haft 2.18,1 istället för 2.18 så hade han också stått på start. Däremot märker jag nu att jag satt zalsa och celcius 20 meter för långt bak, men det är sånt som händer. de hamnar i 2.10-2.08,1 och det borde egentligen vara 100 meters tillägg och inte 120 meter. Det är så lätt att tänka eller räkna fel =( Hoppas du hängt med //Johanna Karlin

2011-01-11 @ 20:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0