Till start

Nu var det ett tag sen jag skrev och jag har för mig att vi just hade varit hos veterinären och behandlat Albert då. Nu är det dags för start för honom efter att han har återhämtat sig från behandlingen och tränat på lite. Han har känts väldigt fin i intervallerna efter behandlingen så jag hoppas att allt är bra nu, så att han travar bra på måndag. Vi satte upp en av Sveriges toppkuskar, nämligen Ulf Ohlsson för han skulle till Färejstad den dagen och då passade vi på och provade att få honom och det lyckades. Han är en väldigt duktig kusk så det kändes lite kul att prova. Albert blev tippad tvåa i programmet och jag tror nog att det är kusken som är tippad tvåa =) Jag tycker det ska bli väldigt spännande och det vore så kul om det kunde bra och att han fick pengar. Ni kan se startlistan nedan:



Zalsa tränar på som vanligt, hältan försvann och hon är lika pigg som vanligt. Hon var faktiskt extremt nära att barka iväg med mig förra veckan när vi körde intrevaller och Peter samtidigt körde Lantärna. Hon skulle efter och eftersom ett russ inte kan trava varmblodsfart så tog hon galopp och stördes ytterst lite av att jag låg och drog bakom. Till slut fick jag styra mot diket och ta nytt grepp men då drog hon på ännu värre så det fick bli diket och skritt tills hon lugnat ner sig. De efterföljande intervallerna vände jag inte upp bakom Lantärna =). Jag gillar att hon är full av energi för det är det som behövs för att hon ska springa bra på banan. Det var synd att istravet ställdes in denna lördagen, men vi får ladda inför nästa istället.

Highwayman startade på Bjerke i onsdags pch var fyra på 16,7 auto-kort med Marius Höitomt i sulkyn, det var ett stallmanslopp för norska kuskar. Vi var väldigt nöjda för han har varit så lat på slutet och inte ansträngt sig men nu var han nybehandlad och springsugen. Han är anmäld till ett nytt lopp på Momarken när det är V-75 och det vore kul om han kom med, det är ett lärlingslopp där hälften ska köras av svenska lärlingar och hälften av norska, lottning. Det var dock lite kritiskt om vi skulle komma till start för vi skulle inte bli insläppta i landet för att numrena inte stämde som de använder sig av. Det tog en hel timme innan problemet var upprett så att vi kunde passera. Det var tur att det var Highen och att han stod så duktigt som han gjorde. Glömde ta kort under tävlingsdagen men kom på det när vi skulle åka så det blev ett där han står i transporten redo för att åka hem. Tog också ett på vår nya fina finn-tack sulky (utan hjul och sits).





Idag var det uteritt på Travskolan och det gick väl sådär att ha med mina hästar. Albert var alldeles för laddad och het på gröten för att klara gå med ett gäng, för det första går han dubbelt så snabbt som de andra plus att han bara ville springa. Zalsa ville gå bakom honom och då blir det ett ganska högt tempo för henne att hålla. Till slut bestämde jag att vi skulle ta oss hem på egen hand så vi lämnade gänget i huken och tog oss hem i tempo som passade hästarna. Vi kom hem tidigare än de andra så vi duschade och schamponerade dem ordentligt. Nästa gång tar jag Highwayman istället för han kan hålla normalt tempo och förstår att man kan softa sig igenom en tur ibland och kanske han dessutom har bättre inflytande på den andre. För de andra gick allt bättre och alla verkade nöjda, vi avslutade med gemensam korvgrillning. Nancy från nordmarksbygden kom och tog kort på oss så kanske vi hamnar i tidningen en gång till =) Nelly tog också kort så hoppas hon lägger ut lite kort och att jag kan lägga ut några på hemsidan.

En annan sak som gläder mig är att jag har fått jobbet som ekonomiansvarig på Årjängstravet på 75 % fr.o.m. juni då jag studerat klart. Då kommer jag ha det på 75 och Travskolan på 25 så det sammanlagt blir heltid. Fram tills dess ska jag försöka göra det jag hinner men det är svårt med både Travskolan och studierna, men får jobba på så gott det går =)

Nu får det räcka för denna gång

/Johanna

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Kul att det gick så bra för highen & lycka till med Albert :D

2011-03-05 @ 10:54:23
Postat av: Johanna

Tack. Det börjar dra ihop sig =)

2011-03-06 @ 22:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0