Snart bara en häst

Ni skulle bara veta hur många gånger jag har suddat ut första meningen nu. Jag har alltid så svårt att komma på hur jag ska börja skriva fast jag har massor att berätta. Men nu känner jag att jag har börjat komma igång så nu ska de nog gå lättare att tråka ut er lite om vad som har hänt de senaste.

Att jag har haft en hel del strul med mina hästar har ni nog både läst och hört. Rubinen har varit framhalt, Rubi travar som en kratta och Ullis har ett bakben som inte håller för träning. Men nu är det bestämt att imorn åker Rubinen hem till sin ägare och Rubi ska till en dam som heter gunilla. De ska faktiskt bli skönt att bara ha en häst att behöva bekymra sig över nu ett tag. Men de kommer bli tomt utan Rubi och Rubinen och jag kommer att sakna dom enormt när de väl har åkt.
Men ibland måste man släppa taget och fortsätta. Eftersom jag vill träna och tävla så kan jag inte ha tre hästar som bara går i hagen och latar sig i solen.
Så de är bara att bita i det sura äpplet och inse att alla hästar inte blir travare hur gärna man än hade velat de.

Idag ska vi ringa och boka hingst till Ullis! Kommer bli så spännade men en helt egen liten fölunge.  Jag vet att de är tidigt men jag har faktiskt redan börjat att fundera lite på norska roliga namn tex. Lommedisco, Glitterstina och Himleknall. Ni får söka på internet så får ni reda på vad dom betyder  ;)



Olas fölunge som är 1år nu  e.lommelden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0