Fredag 20 april

Hej på er alla!
Det har hänt en del sen sist och jag kan dra en snabbis om det.
Zalsa har startat tre gånger och den första gången var i Norge för ett genrep inför påskbomben på Färjestad. Caroline Mattsson körde och de kom sexa på 2.05 vilket var helt okey med tanke på att det var första gången som hon körde och utan spö dessutom. Sen så var det dags för påskbomben och där gick det superbra med tanke på dåligt väder vilket inte brukar vara posivtivt. Hon slutade tvåa på 1.58,3, denna gång med Matilda tillbaka i sulkyn. Jag hade med mig mamma och moster och det var extra kul att det gick bra när de var med. Tredje starten gick i lördags och då blev hon diskad som etta, hoppade över mål, vilket inte var så kul. Men jag var jättenöjd med hästen som sprang förbi i tredje spår och fortsätter visa fin form och vilja så pass tidigt på säsongen. Vinsten gick istället till Caroline och Twixan vilket var jättekul, Floxx-Magda och Valentino Rossi-Linnea hamnade också på pallplats så Årjäng i topp =)


Zalsa och Matilda i påskbomben


Zalsa belönas efteråt av mamma =)


Innan defilering i Åmål 120414


Zalsa påväg förbi i tredje spår

Film från påskbomben, ser inte så bra men kul ändå:
http://www.youtube.com/watch?v=dj-NJX_En4g&list=UUgt_4f_ROr4eOUJQWjZXSMw&index=26&feature=plcp

Nästa start blir den 12 maj så Zalsa har nu tagit det lite lugnt och sen blir det vanlig träning fram tills dess.

Albert har haft en lite lugnare period eftersom vi väntat på att kvala efter han han blivit diskad tre gånger. Det gjorde han fint i söndags på 1.35,6 så nästa start blir på fredag under lunchtravet. Han har ett lopp till högst 35 000 där han står på 40 meters tillägg. Han ska gås igenom på tisdag av Sara inför denna start i förebyggande syfte eftersom han så lätt blir låst i bakre delen. Jag tänkte försöka hinna med en ridtur med honom imorn i skogen.

Highen tränar på som vanligt ihop med Peter och ska starta på söndag från spår 1 på Färjestad, kul med bra spår. Han har startat på några gånger och har varit både trea och oplacerad så hoppas på pengar på söndag.

Lantärna är ännu tjockare än sist och Rutger har sett sparkar så det lever iaf något där inne =) Ska blir så spännande att få ett föl och jag ser fram emot det enormt mycket.

I övrigt så jobbar jag mycket nu för det är en del att göra nu när säsongen dragit igång, men det är kul med mycket ansvar och uppgifter att ta tag i. Jag och Morgan, nya travbanechefen, var i Stockholm ons till tors på möte inför "En dag på travet" som ska arrangeras vecka 32. Idag var jag på möte angående V75-helgen och jag och Viktoria började planera vecka 28 då det är "Sommarlov på Travskolan". Det är mycket som ska planeras och fixas framöver men det är kul och jag hoppas att allt ska bli så bra som möjligt.

På hemmaplan så händer det andra grejer för jag och Peter ska bygga hus. Vi har beställt ett älvsbyhus som kommer 23 maj och är sedan klart 26 juni. Grävaren började denna vecka med markarbetet så nu har vi en egen väg ner dit huset ska stå. Ska bli så härligt att bo vid hästarna och på landet med naturen alldeles utanför. Att kunna göra lite spontanturer med hästarna eller fixa i stallet när det blir lite tid över och inte behöva köra 1,5 mil varje gång kommer blir supert. Jag var på nordmarkens kakel idag och kollade kakel och klinker. Jag vet precis hur det ska se ut i mitt huvud men jag har inte hittat den perfekta klinkern än, men jag hoppas det kommer =)


Typ såhär kommer det se ut fast vi ska ha vitt hus och ljusgrått tak.

Vi hörs!
/Johanna

Kommentarer
Postat av: sandra

Kul att du äntligen bloggade ;)

2012-04-20 @ 22:10:03
URL: http://sandratrav.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Kul med hus & kommer bli så bra :)

2012-04-22 @ 16:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0