Tjo!

Idag blev jag sugen på att blogga igen efter en period utan sug och med annat i tankarna. Det har hänt mycket sen sist så allt kan jag inte rabbla men kan ta några saker.

Jag och Peter har varit på Solvalla med Highen och fick sista pengen efter en resa fjärde inner. Jag och Peter såg det hela som ett äventyr eftersom vi aldrig har haft starthäst på Solvalla så det blev en dag med mycket tid i bilen. Det var ganska likt som vilken bana som helst fast lite fränare inskrivning, shop m.m. Sen så var banan så fin så vi kunde köra barfota bak.

Albert har startat några gånger men balansen stämde inte helt när vi var på f-stad sist så det blev d. Han var då böjd innan så någon hälta var det inte. Vi ändrade lite på balansen och var med i ett istrav som han vann så det kändes positivt. Förra veckan var han dock lite halt i longeringen vänster fram så han fick vila och vänta på sara som behandlade honom igår. Longerade honom före och då märktes nästan inget så både jag och sara tror att han sträckt sig på nåt sätt. Lite andra låsningar hade han också som var väldigt bra att få bort. Nu ska han tränas på och sedan komma ut igen i april när det finns lopp i årjäng eller på momarken. Vi har köpt en tryckvagn så att vi ska kunna träna bra även om underlaget inte är optimalt. Idag var jag ute på en underbar skrittridtur med honom i skogen och vi njöt båda två. Jag har börjat rida med gramantygel för att hjälpa albert att förstå att han ska söka sig nedåt och inte sätta huvudet i vädret och dra järnet. Det är ett väldigt bra hjälpmedel vilket idag hjälpte mig att få honom att börja arbeta rätt. Jättekul att se ett sådant framsteg och jag tror han kände själv hur skönt det var att ta det lugnare och arbeta på rätt sätt.

Peter och Albert på istravet

Zalsa har jag tränat motion med sen nov och började köra intervaller i slutet av dec, första snabbjobbet gick hon i slutet av jan och sedan har hon varit med i två istrav. Hon har känts väldigt fin hela tiden och det märktes inte mycket att hon stått så länge som hon fick göra. I lördags vann hon på istravet med matilda på en väldigt fin tid 2.01. Det kändes väldigt bra och hon känns verkligen på gång. Vi satsar på säsongsdebut på f-stad i loppet påskbomben i samband med V75 på långfredagen. Jag funderar på att fråga matilda om att köra eftersom det går bäst då :)

Matilda och Zalsa i lördags

Lantärna går med växande mage och är bitchigare och hungrigare än aldrig förr. Hon stör sig mest på zalsa och betfor är det hon är mest fixerad vid. Peter hoppas på hingst och jag blir glad oavsett.

Det var en uppdatering ifrån hästarna i mitt liv.

Ha en trevlig helg alla!!!
Johanna

Kommentarer
Postat av: sandra

Bra du bloggade lite ;)

2012-02-24 @ 21:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0