Travskoleinstruktör utbildning 2012

Nu är det allt bra längesedan jag bloggade! Sist var ungefär ett år sedan innan jag flyttade till Karlstad till en ny skola, så det finns ju massor att berätta! :D

Nu i höstas började jag med körlicens för stor häst och det är ett stort steg i livet att börja köra stor pålle, fort går det med ;) Jag var klar ungefär innan jul, nu ska jag bara skicka in alla mina papper och se om ST godkänner min skissade dress :) Så ni kanske får se mig på travbanorna någongång i framtiden, haha! :D
Det tog inte lång tid efter årskiftet så bestämde jag mig för att även ta montélicensen i Årjäng på istraven :D Jag har totalt ridit 2 provlopp än så länge då det kommit annat emellan.. Ska bli kul när allt är klart! ;)

Den bästa nyheten är att jag ska gå TLU utbildningen, alltså travskoleinstruktörutbildningen ihop med Sandra iår! :D Jag känner att den utbildningen är bra att ha när man ibland hjälper till på travskolan, och att det är roligt att hålla på med barn och hästar :) Så vem vet, kanske blir travskoleinstruktör framöver och kör/monté proffs! :D vore en dröm de! 

Nu ska jag kila ner till stallet till min häst o mysa innan min lektion börjar! ;)

Kram på er! // Julia




En vanlig dag på Färjestad, motionsrunda eller snabbjobb på rakbana/rundbana
Detta är Viggen Briljant som stod på travbanan i Årjäng under sommaren 2010


Det här är Roublard (Robban) han körde jag alla mina licenslopp med, hans
bästa sida är när han vet precis vad han ska göra på banan, men det lite
mindre bra är att han är väldigt het när man värmer han :/



Självaste travskolans Miami som jag tar montélicensen med! :D
Miami är en av de bästa travhästen man lär sig på! Snäll, glad och för det
sista stor och bra för monté! ;)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0