Istravspremiär

Då var första istravet 2012 avklarat, kan sammanfatta det överlag att jag är väldigt nöjd :)
Mendez & Jessica gick & vann, Triniton var 5a, Hilda dg, Linus 4a, Miami 4a, Wirre 5a.
Ja gjorde så att jag tog av all övrig utrustning på ponnyerna för att se vad som kan göras. Det kommer att bli lite ändringar på några tills nästa gång :) Men var rätt nöjd endå!

Sen till Miami & Wirre som enligt mig stog för dagens prestation, mest Wirre. Miami reds av Julia & Wirre av Maria. Wirre har ju problem med sina karlleder men de har varit fina länge nu men så skavdes de upp av bootsen för några dar sedan. Galopperade i värmning & jag var lite uppgiven. Miami såg jättefin ut iaf. 
Starten gick & båda stog på benen, vi ville iaf att Wirre skulle vara med i starten så de voltade på "riktigt" med flera hästar. Båda hängde med 500, 1000, 1500m & in i mål. Ja trodde knappt det var sant.
Ja kan säga att de motståndet som var inte var helt lätt, tjänat 2-300 000 kr mer än våra snälla kusar. Nu är ju våra hästar med i utbildningssyfte men de ska fortfarande klara gå någorlunda fort. Vilket de verkligen gjorde, gick 1.23.5 i monte, Wirre har ett trav rekord på 1.19. Jag är då säker på att vi var gladast där vi stog bredvid när de passera mål, så fruktansvärt grymt kul var det :D En eloge till Maria som stog för dagens ryttar presentation på våran Wirre tyckte jag.
En bra lördag var det ;)

Bilder från dagen finns på www.travskola.se 

Nu laddar jag för en ny vecka, det betyder nya möjligheter :)

Kram Viktoria

 



 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Superkul

2012-01-09 @ 17:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0