18 nov

Highwayman kom trea på Bjerke idag och vi är alla väldigt glada, detta har vi väntat på!!! Jon körde för Peter jobbade och det gick ju jättebra. Han hade varit jättepigg i värmningen och det brukar han inte vara. Han är nog på bettet nu så det är bara att leta fler lopp. Nu fick han ju lite välbehövliga poäng så att han kan komma med i loppen.

Nu var det ett tag sen jag skrev, närmare bestämt samma dag som Albert klarade kvalet och jag lovade att lägga upp bilder. Här följer lite bilder från kvalet den 5 nov:


Värmning



I kvalet, bästa bilden jag lyckades ta



Han fick springa om några =)




Efteråt, lite sleten var han =)



Efter kvalet fick Albert vila några välförtjänta dagar, men det märktes inte på honom att han hade gått hårt och det kändes bra.

Förra veckan var jag och Peter var ute tillsammans när det hade kommit snö, jag på ryggen på Albert och Peter bakom Highen. Jättebra underlag att träna på när det är snö, synd att den försvann lika fort som den kom. Jag lyckades faktiskt att ta några bilder då också, plus att Albert och de andra hästarna har fått nya skyltar som är riktigt fina och prisvärda som jag fick med på en bild. Jag rekommenderar ett företag som heter:

www.skyltmax.se

Jag har beställt små skyltar att sätta över huvudlagen för resp. häst samt större skyltar att ha på varje box. Om du är sugen beställ för de små kostar bara ca 20 kr st och de stora 100 kr.


Peter och Highen



Sadeln på och reflex i pannan. Det är så jobbigt med mörkret som är nu för tiden.



Albert och skylten som syns lite i bakgrunden



Jag skulle ut och köra Zalsa förra onsdagen men fick knappt in henne för hon var så halt, panik över vad det kunde vara för fel. Hon var inte varm någonstans och ingen feber men hon ömmade i vänster framhov så vi gissade att hon blivit sömstucken. Peter verkade lite mycket plus att sömmen hamnade lite högt upp, sånt händer men det är bara att vänta ut. Han fick sko om och så var det bara att vänta. Det tog tid men igår var hon nästan helt haltfri så jag ska köra henne under helgen. Hon är väldigt bra på att känna efter också min tös men det är ju väldigt synd om henne när hon har ont =)

Närmast är det Line och Celcius som står för spänningen eftersom de ska starta på Momarken på lördag. Det var så mycket russ anmälda att det blev två lopp och Celcius får gå i det snabbaste =) Jag ska följa med henne och det ska bli jättekul och spännande. Hade en bild liggande på dem:





Startlistan om det går att se vad som står, Celcius startar från 1720 meter. Man ser om man anstränger sig extremt



Sen så måste jag också berätta att min Albert också ska starta på momarken fast på måndag och det är jättespännande. En kusk som heter Lars Anvar Kolle ska köra och han ska vara väldigt duktig så det får vi hoppas på =) Han fick spår tre från start och han är tydligen tippad tvåa i programmet, vilket känns extremt!!! Dem har ju ingen aning och det har inte vi heller, om hur det ska gå =)
Här är startlistan:


Kanske lika otydligt detta men någon kanske ser =)


Nu vill nog både Line/Celcius och Albert/Kolle att ni håller tummarna för dem det närmaste så ska jag uppdatera när jag vet hur det har gått.

Kram Johanna

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj! Är det snö i Holmedal :) Bra jobbat hajen!

2010-11-18 @ 23:34:40
URL: http://kanndigsomhemma.wordpress.com
Postat av: Johanna

Det var snö förra veckan, men inte nu längre =)

2010-11-19 @ 10:13:00
Postat av: anniepannii ♥

åh vad jag saknar travet när jag ser bilderna! :(

2010-11-19 @ 23:38:59
URL: http://anniepannii.blogg.se/
Postat av: Viktoria

haha fint att du har fått med Anders (funktionär från Åmål) i blå jacka mitt i en bild :D

2010-11-20 @ 17:40:07
Postat av: Viktoria

haha fint att du har fått med Anders (funktinär från Åmål i blå jacka) mitt på i en bild :D

2010-11-20 @ 17:41:40
Postat av: Johanna

Jag är rätt nöjd med det kortet =) Funktionär i fokus och Albert någonstans bakom. Tur en inte är fotograf

2010-11-21 @ 21:17:22
Postat av: Johanna

Annie: Du får börja med trav igen tycker jag =)

2010-11-21 @ 21:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0