Kallblodsutställning

Äntligen kom söndagen och unghästutställningen på travbanan. Hela veckan har jag putsat och borstat på Rubi så att hon skulle va riktigt fin idag. Dagen började inte så jättebra eftersom Rubi hade lite ont i magen på morgonen, men de gick över efter att vi var ute och gick. Även om det släppte så var Rubi lite trött och inte riktigt som vanligt.

Kl 10.00 var det körprov och de gick så där, Rubi var inte alls på humör för att springa.
Men i uppvisningsringen var det annorlunda för då var hon verkligen med på noterna. Rubi fick jättebra betyg på exteriören och sitt utseende så det var jag super nöjd med. Travprovet fick hon inte alls lika bra betyg eftersom hon inte gjorde riktigt de hon skulle.
Jag visade även upp en jätte söt liten 1åring som heter Bella R.B.
Både Rubi och Bella blev klass 2 och fick en blå rosett och ett minnespris.

Vi hann även med att få alla hästar i stallet uppkollade av Lars Broman som är kilopraktor. De flesta hästar hade nästan inga fel alls. Rubinen var lite låst i höger bakknä så honom ska jag rida mycket i skogen så att han får lyfta på benen. Edvin hade lite mer låsningar som Lars knäckte rätt så vi får hoppas att han blir bra nu.

Imorn ska jag och Ullis till karlstad för att kolla upp hennes ben som fortfarande är svullet. Så dom ska göra ultraljud för att se att hon inte har någon blödning eller skada på senorna i benet. Känner mej lite nervös inför imorn och jag hoppas verkligen att det inte är något farligt! Vill att min lilla tjej ska vara frisk och fin. Men skador och trav går ju lite hand i hand tyvärr.

Jo jag fick pris för bästa uppvisare på travet idag också! De känndes jätte kul att få de priset :)

Over And Out // Elina
rubi 1 år

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul med pris!!!

2010-09-26 @ 22:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0