onsdag


Idag fick jag höra något som gav mej en riktig tankeställare. Att alla inte behandlar sina djur med samma respekt som vi på travskolan gör visste jag redan men man blir ändå lika chockad varje gång man hör om dom som inte gör de. Oavsett om det är en häst, hund lr hamster så förtjänar dom alla ett värdigt slut när den dagen väl kommer. Kan man inte göra detta för sin trogena vänn så tycker jag att man inte ska ha djur! 


Även om dagen började lite dåligt så blev den bättre och bättre. 
Mina duktiga monté elever fick idag pröva på att volta med flera hästar i volten och de gick riktigt bra. Dom fick även träna lite benmuskler genom att stå upp i sadeln i skritt.

Körde fort med Rubinen idag på travbanan. Rubinen är lite speciell och han springer med handbromsen i och vill gärna vända och springa hem. Men han har även sina ljusa stunder då han travar som en klocka och är super fin :) Får köra ihop med andra hästar så kanske han tycker det blir lite roligare att springa åt rätt håll! Imorn är det Ullis som ska gå snabbt så jag hoppas hon håller sig lugnt och inte tänker för mycket. Har tänkt att ha med henne i monté provlopp om två veckor, så alla som har stor travhäst tycker jag ska anmäla!

Nej nu ska jag ta kvällen / Elina


Jacko min hund som jag fick ta bort i maj bara ett år gammal. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0