Snart Påsk!

Dags för en uppdatering igen kanske! Händer mycket om dagarna, jobb på olika håll, hästar som ska skötas om & tränas :D Nu har jag varit 4 dagar på Åmåls travskola & jobbat under två veckor. Det är kul att komma & se något annat, variation, träffa annat folk osv. Det jag gjorde var att sköta om stallet, träna hästar, ha handikapp kurs & travskola på eftermiddagen. Där har de 4 russ, 1 shettis & 1 varmblod. Bland russen är en Caramel kungen som är lite speciell, körde fort med honom & det var bara att åka med, travade som en klocka :) Sen har dom Tellma, Carter, Nille, Blackie & Nightshift! Carter är bror till Celsius, Blackie är Black prince II som blev slagen av Mendez i championligan under istraven (bra mendez ;)) Nille är som våran Danuta, den äldsta & mest erfarna, Tellma är en bestämd pigg dam. Nightan är en fin 10 årig valack efter Dancers Victory som har varit på många ställen & sprungit in en halv miljon, han går ofta i tandemvagn med vuxna :) Mina favoriter blev Nille & Blackie.


Söta Nille

Jag & Therese var på kurs i helgen igen i Stockholm, denna gång handlade det om Pedagogik & Metodik, som ni ser så låter det lite tungt, det var det. Det var en bra kurs det med men mycket att ta in på kort tid & så där. Nu är det 21 veckor tills nästa. haha


Sicken snygging XD

Här kommer några bilder på mina hästar. Träningen rullar på & går bra.













Travskolan har nu gjort halva terminen, det går fort :) Halva april har gått & våren är här.
Underbart.
Nä snart blir det läggdags för mig, upp & släppa ut hästar & skotta innan det blir jobb i dopingen imorrn på travet.

Ha en trevlig påsk!!

Kraam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0