Bra häst men mindre imponerad kuskinsats och lite annat krångel =)

Då har Årjängstravet haft sin heldag för ponnytravare och vi hade i alla fall tur med vädret. Jag hade en lite motig dag och det lyckades ske ett och annat som inte var av det roligaste slaget. Vi inleder med att jag fick avstängniing i tre veckor för bristfällig utrustning. Det är verkligen hemskt fel av mig att inte kontrollera bättre så det är ett råd till alla aktiva, ut och dra och slit och kontrollera din sulky så den är fräsch. Efter provstarten i Zalsas första lopp när Matilda skulle köra känner hon att det inte känns rätt och ser att sulkyskalmen håller på att gå av så hon åker ut och vi får låna Viktoria och Julias sulky istället, Tack till er. Snabbt byte och ut för starten skulle gå i loppet. Zalsa gör ett jättebra lopp men galopperar tyvärr två gånger och sen fick Matilda köra på safe, hon gick 2.03,9.

Sen var det min tur att köra ett lopp över 2820 meter, jag tänkte att det skulle bli tufft att hålla igång henne så länge men jag hade fel. Hon ångade på jättebra och jag tror vi kan ha haft segerchans om hon inte galopperat på bortre lång på sista varvet. Men sen hänger vi på Ratatas Raimon och Min Ty och jag blir lite väl ivrig på slutet (tävlingsinstinkten står in) och jag begär lite för mycket så hon hoppas över mål som trea. Bu för mig, jag kände mig sjukt besviken på min kuskinsats men grymt nöjd med hästen som jag räknade ut gick 2.00,7. Vi fick inget resultat eftersom vi var diskade men det är enkelt att räkna ut. Hästen är på topp och det är det viktigaste. Det kan bli en spännande fortsättning på sommarens tävlingar.

Tillbaka till avstängningen, den lyckades falla in uselt, jag är avstängt på midsommardagen då Årjängs har ett insprängt och på dagen före stordagen då Årjäng har ett till insprängt. Tur att Matilda kan köra och att inte hästen är avstängt =)

Annarts gick det väldigt bra för Årjängsekpagen, Melody af Jäboruder, Hygglo och Johny Russ vann lopp och vi fick många fler bra placeringar. Jag uppdaterar mer om resultaten senare i veckan när det lagts ut bilder också.

Nu ska jag åka till hästarna och förbereda Albert för Marie Bolk kommer till oss och ska ha privatlektion. Hon ska instruera mig i hur jag ska longera honom för att jobba med att få honom nera rakriktad. Det ska bli jättespännande och kul för Marie är verkligen jätteduktig och inspirerande.

Ha det bra
/Johanna


Zalsa i sin utebox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0