Sportlov för vissa!

Ja är det något man saknar med skolan så är det väl loven :) hihi
Men iaf så är det ju Sportlov nu och det betyder att Travskolan anordnar olika aktiviteter för barn som redan går på travskolan och barn som vill prova på.
I måndags hade jag & Elina för elever som redan går här, vi körde, red, mocka, körde spån och ja massa annat skoj :)
Igår hade jag för lite äldre elever och vi tog en tur och körde mot Klevane. Vi packade på oss lite filtar & gav oss iväg. Reflexerna var på och på hemvägen blev det mörkt, tur det är snö och vitt ute då blir det genast mycket ljusare :)
På kvällen kollade vi på film & käka lite godis & gott.

Idag var de prova på & det kom 15 barn. Det var jag, Elina, Nelly och deras kusin som fick hjälpa till :) Full fart på barnen, de körde, red, borstade osv. Vissa red/körde för första gången, alltid kul att se nya barn hur det reagerar när de kör/rider för första gången :D
På fredag är det uteritt som gäller, jag rider inte så jag ska inte med men jag ska se till att de andra kommer iväg & att vi får en brasa så vi kan grilla efter (när de andra kommer tillbaks o har ont i rumpan) haha!! Tror ni kommer få det roligt :)


Ja nu till min pållar lite då. Båda är nyskodda & tränas. Edvin rids än så länge bara, ska köra han till helgen nu när han har vinterskor. Pigg kommer han va ;)

Globen tränas också. Det jag ska göra med honom nu är att han ska ridas lite dressyr en gång i veckan, springer snett med huvudet och behöver mjukas upp så han bygger muskler rätt. Kommer sen att testa entömsbett för att se om det hjälper till. Jag kommer att tömköra honom för att träna på styrningar & få honom böjlig åt båda hållen & inte bara åt vänster. Mellan där kommer han köras & ridas långsamt i skogen. Så ser planen ut för han nu så länge.

Passa på o njut av lov så länge de varar :D

/Viktoria


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kanske vi får någon ny elev efter denna vecka =)

2011-03-02 @ 23:52:54
Postat av: Julia

du får anställa en ny ryttare framöver! ;)

2011-03-03 @ 13:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0