Första gången!

Hej!

Det är blir första gången jag bloggar, så ska bli kul att prova på det med!

Som de flesta av er redan vet, så har vi Nypon II och Johny Russ i vårat stall. Och från och med i år har vi även fina stoet Troll Twix (Rek 1,58,8) E. Raider i vår träning, det ska bli kul och följa henne och se om hon kan utvecklas lika fint som våra andra hästar har gjort.

Nytt för iår är också att jag har blivit B-tränare, vilket innebär att jag även får träna stora hästar.

Istraven har nu dragit igång, vi har bestämmt oss för att inte starta våra hästar mer än 2 istrav var.
Vilket är lite synd eftersom Nypon blev istravschampion förra året. Vi kommer att satsa på träningen framtill de "riktiga" tävlingarna börjar i Maj.

Idag har jag varit uppe hos Johanna på kontoret och planerat både vuxenkurserna och rid/körlägrena.

Jag har vuxenkurserna själv i vår, och vi kommer att starta upp 8 feb med de vuxna som fortsätter. Vi kommer nu kalla den kursen för "förberedandekurs inför b-tränarlicens", och det finns fortfarande någralediga platser kvar!

Rid/körlägret blev en stor succe förra sommaren och iår har vi utökat genom att ha 2 läger och ett dagläger för de mindre.
 Info om detta ligger ute på travskolans hemsida!

Jag börjar lära känna travskolans hästar riktigt väl nu, och det är kul att se att alla hästarna verkligen har en egen personlig!       
Celcius är den ambitiösa
Linus är den smarta
Mendez den coola
Triniton stallets busfrö
Hilda den som är mest tävlingssugen
Miami och Wirre är ju bara för snälla!

Men måste nog ändå säga att Miss lilla Wirre verkligen är min favorit, finns nog inte många varmblod som kan skritta/jogga i shettisarnas tempo,men när det gäller tänder om och blir dunder pigg!

Tror det får räcka för den här gången, ska försöka komma in och blogga minst en gång i veckan så den här bloggen hålls vid liv.

Ha en trevlig vecka// Sandra!


Nypon och Johny tillsammans med deras följeslagare Caroline!


Troll Twix när hon vinner på årjäng tillsammans med Lina klang. (Det som är lite roligt med den här bilden är att det var första gången caroline och Nypon håll på att vinna tillsammans med fick stryk jämt på målfoto) =)




Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att du börjat blogga!!!!!

2012-01-26 @ 15:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0