Fredag den 11 maj

Hej allihopa!
Har just kommit hem efter att ha förberett hästen och utrustningen inför den stora dagen som är imorn. Ska bli superkul med ponnyheldag och jag hoppas på fint väder och att Zalsa är på springhumör. Det är många som tippar henne långt fram och det vore kul om hon kunde gå så bra som hon har gjort på slutet för då borde hon vara långt framme. Matilda kör första loppet där det är minst hästar men där står hon start och måste då klara hålla hästar bakom sig hela loppet, känns svårt men vi får se. I loppet jag ska köra står vi en bit bak och ska jaga oss fram så det blir två helt olika typer av lopp. Ska bli kul att köra ponnylopp igen, har inte kört sen juli på axevalla.

Denna vecka ska alla våra starthästar ut och hittills har det gått rätt bra. Highen var trea i onsdags på Bjerke, jag var på konferens i stockholm så missade det men superkul såklart ändå. Idag startade Albert och kom sexa efter en tuff resa i spåren. Jag är nöjd med honom nu efter att jag kollade loppet igen, det är så svårt att se från stallbacken. Han kämpar på bra och förutom att han tappade lite rytm på upploppet så gick han riktigt bra tycker jag.  Får se nu hur Zalsa avrundar veckan och insatserna, hoppas hon avslutar ännu bättre =)

Nu ska jag ta igen mig i soffan innan det är dags för sömn.
Hoppas vi syns imorn på Färjestad!

/Johanna


Highwayman för ett tag sen

Kommentarer
Postat av: Matilda E

Vi syns!



//Matilda E

2012-05-12 @ 06:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0