God kväll

Hej!
Ett tag sen sist så en liten uppdatering...
Zalsa har startat en gång sen sist på Åmål i ett insprängt lopp där hon var sexa på 2.00,?. Det blev ett tufft lopp och flera hästar gick rekord som var före. Jag är nöjd med tiden och hoppas hon ska fortsätta gå bra framöver. Vi satsar på ponnyheldagen i Årjäng den 10 juni och då ska Julia Eriksson köra för Matilda är avstängd =( hoppas hon får fart på henne. Jag försöker banta henne lite för hon är lite för tjock men det är svårt för hon gillar hö och jag tycker lite synd om henne när hon får för lite =). Men det blir lättare att springa fort med lite mindre mage.
Zalsa fick nästan en veckas ledighet under den varma veckan efter att hon gått tufft. Hon gick mixtrav på torsdagen, konbana med två tjejer från Holmedal som brukar vara med mig i stallet och idealtid 2.40 med Elin. Sen lopp på lördag och jippolopp på måndagen. Vila nästan en vecka, körde henne i söndags och så blir det intervaller nu på fredag.
Hoppas det blir fint väder på heldagen och mycket anmält. Anmälan går till mig i Årjäng 0573-711545 senast tisdag till veckan. Vet ni något företag som vill sponsra ett ponnylopp? Hör av er, måste fixa sponsorer innan fredag.

Albert startade idag på Momarken och var femma på nya rekordet 1.30,6. Han gick jättebra, blev tyvärr störd till galopp på sista långsidan men ställde sig fort och var alltså femma. Jag tycker han utvecklas för varje start och det känns positivt men han är hemsk att transportera och det är inte kul att åka någonstans med honom. Supertrist och vi har provat olika grejer men inget hjälper =( Kanske någon har något nytt tips som vi inte provat????

Highen startar imorn med Kai Johansen i sulkyn på Bjerke, håll tummarna för honom!

Lantärna har inte fölat än men vi väntar med spänning, fölet kan komma när som helst så vi bevakar henne. Hennes och fölets hage gjorde vi iordning i helgen så allt är redo. Jag köpte också en liten fölgrimma i fredags, så himla söt. Ni får komma och kolla på fölet när det kommit =)

Det största i övrigt som hänt är att vårt hus har kommit och det är jättefint. På torsdag fortsätter snickrarna och jag längtar tills vi får flytta in.



/Johanna

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Heja struven pållarna :D

2012-06-01 @ 16:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0