Inför istrav

Zalsa gick jättebra på förra istravet, 2.08 och var fyra. Hon har inte hostat någonting sen jag skrev sist så det var bara något väldigt tillfälligt, himla tur. Hon är med igen på lördag och nu står hon bättre till, hon står 100 meter bakom starthästarna. (Jag handicapade fel, hon och Celcius ska egentligen bara stå 80 meter, men då får hon kämpa desto mer) Jag har fått reda på att det är täcke till segraren och det skulle inte sitta helt fel. Matilda kör igen och hon verkar ha kuskform för hon var trea på Färjestad i måndags med Lilleruds häst Karambol Zet.

Det är inte bara Zalsa som ska ut och springa istrav från Stall Stuven, min käre Albert ska också vara med. Han ska starta från spår två på 2160 meter och det ska bli spännande att se honom in action. Vi satsar på ett lopp den 8 feb, löpsbulletinen har kommit och det finns ett perfekt lopp då på Momarken, och det vore jättekul om det klaffade så att han kan delta i det. Peter ska köra honom och det var faktiskt totalt tio hästar med i loppet, eller nu ser det ut som sexan är borta. Här är listan:



Jag var ute och red några intervaller på Albert idag och han kändes fin och laddad, så bara benen är fräscha så är jag inte orolig =)

God natt på er och hoppas vi syns på lördag. Kom upp och fika eller hälsa på oss i travskolestallet!

Johanna Karlin

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Det kommer gå så bra så Johanna :)

2011-01-15 @ 08:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0