Mån 24 jan

I fredags red jag intervaller med Albert i galopp och trav men mest i galopp. Han kändes väldigt fin och taggad. Jag har slutat rida med pessoabettet för jag har äntligen insett att han hatar det bettet, jag har varit lite seg med att förstå det. Jag red med det australiensiska som jag kör med och det var som att rida en annan häst. Rak och fin i kroppen och han hängde inte på någon tygel. Det var en härlig tur.

I söndags körde jag Zalsa och vi var för första gången på andra sidan sjön och körde, man är tvungen att ta sig över en bro för att ta sig dit. Så här års går det bra att köra där men annars är det stenhård i vägen. Jag fick såklart leda fröken över för hon är inte cool nog att gå över broar bara så där =) På vägen hem vågade hon och då var jag nöjd. (hem går ju allt)

Efter turen med henne släppte jag ute henne igen tillsammans med de andra och passade på att smörja lite selar och huvudlag tills de skulle in för kvällen. Zalsa och Lantärna som annars hatar varandra är brunstiga och verkar gilla varann på ett lite obehagligt sätt. Försökte sära på dem när jag märkte hur Zalsa försökte sig på Lantärna (ogilla) men fick såklart inte tag på henne då. Den som ville med mig var Albert som alltid kommer så vi stod och myste lite i hagen.

Jag passade på att ta lite kort och filma mina fyrbenta vänner, filmerna strular så jag får lägga in dem senare.


Lite svettig i ansiktet med redo för umgänge med sina vänner




Han är så tjusig =)




och mysig




och söt




och kosig


Trevlig kväll på er!!!

Johanna


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Ååh va söt Albert va ;)

2011-01-25 @ 21:16:47
Postat av: Johanna

Ja jag tycker ju såklart det =)

2011-01-25 @ 22:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0