Vart har jag hållit hus??

Det kan man undra, inte här i alla fall. Jag har haft fullt upp tillsammans med dålig inspiration. Det har varit invigning av teorirummet som tog en del tid och energi, jag har haft fullt upp med c-uppsats och det har varit jul och nyår. Extremt dåliga ursäkter men det var därför =)

Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev sist men jag har för mig att jag berättade att Albert hade behandlats. Han är nu fräsch i sitt trav igen och det känns TOPPEN! Peter körde honom fort i tisdags och vi var nöjda, vi har provat ett nytt bett som han har respekt för så han var inte het en meter. Väldigt skönt att se tyckte jag som stod och huttrade bredvid, snöade som rejälast just då.

Det finns självklart inga lopp på färjestad jan-feb och längre åker vi inte i Sverige och inga lopp i Norge i januari, bulletinen har inte kommit för feb så jag väntar med spänning på den. Vi ska nog vara med med honom i nästa istrav för att ge honom ett jobb innan blir en eventuell start.

Zalsa ska vara med på istravet nu på lördag och min kusin Matilda Svensson ska köra henne. Jag ska hjälpa till lite i shettisloppet och blir så stressigt om jag skulle köra själv. Ska bli väldigt kul att se henne från sidan för det har jag knappt gjort. Matilda körde henne i ett provlopp och då såg det väldigt bra ut. Dock så har hon hostat lite denna vecka, omställning i vädret är inte bra och hon är känslig mot sånt men jag hoppas att det bara är tillfälligt.

Jag körde henne förut och under tiden släppte jag ihop Highen, Lantärna och Albert. De hade kul tillsammans och jag filmade en liten snutt.





Lantärna och Albert in the front

Lantärna har flyttat hem igen efter att ha bott i Årjäng sen aug, vi har tyvärr tagit bort Peters häst Gazza Girl. Tidigare fanns det inte plats för Kantärna men nu blev det en tom box till henne.

Peter skodde Zalsa förut och jag fick en suddig bild på det, ALbert står som handfallen bakom =)


Min tjej måste ha bogskydd för annars skavs pälsen bort på bogen och bringan, ser lite smått kul ut. Hon skötte sig utan ett enda ryck idag, hon brukar ta tillfället i akt och göra Peter lite irriterad i skosammanhang =)



Hittade en bild på Line när hon väntar på defilering på Momarken när hon tävlade med Celcius för ett tag sen




Trevlig kväll och hoppas att vi ses på istravet, travskolan bjuder på fika efter ponnyloppen.

Johanna





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0