Det blev galopp men femma iaf

Hej! Nästa gång får ni hålla tummarna bättre för Albert valde att galoppera i fredags. Han såg så fin ut och på sista varvet på bortre lång styrde Peter på i tredje spår för det gick rätt sakta och jag hann tänkt, "nu vinner han nog". Men så kom galoppen och det var svårt för Peter att ställa honom och så trava han kort och galoppera igen. SKIT tänkte jag och så blev jag självklart besviken. Efter att han ställt sig i trav efter de två galopperna låg han åtta och gick bra förbi tre st och blev femma. Tur det kände jag och tyckte ändå att han var duktig men det är inte kul när hästarna galopperar bort placeringar. Pratade med Peter efter och han sa att han helt plötsligt gjorde ett skiftande och tappade rytmen och blev då jättespänd och samtidigt tjoade en kusk. Får nog bli till att sätta tillbaka hättan inför nästa start som blir 11 maj, om allt flyter på som planerat.


Jag är nu ledig fram tills på onsdag och det känns så skönt att få ett litet break från jobbet. Igår var jag på shoppingtur och konsert i Oslo och kom hem idag. Tömkörde Zalsa i skogen förut och det var mysigt i det fina vädret. Får hålla koll på henne nu för hon har snorat lite men hade ingen feber idag och var helt som vanligt i humöret.

Imorn är det inga kurser på Travskolan ifall någon har missat det som går i mina grupper.

/Johanna

Kommentarer
Postat av: Matilda E

Håller tummarna för dig,Albert och Peter !



//Matilda

2012-04-30 @ 08:06:08
Postat av: Johanna

Vad snäll du är Matilda!

2012-05-01 @ 11:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0