Hej igen!

Veckan som var flöt på bra, Nypon har gått sina första lektioner som travskolehäst och han har funkat bra!

Förra veckans istrav gick bra, tyckte dock att johnys trav började likna det travet han hade innan Sara (våran equiterapeut) behandlat honom. Men ändrade mig snabbt när jag hörde tiden, 2.06.0!!! inte konstigt om han låg på gränsen till galopp när han sprang såpass långt under sitt rekord. Dessutom på vinterbana med brodd och utan optimal balans!

Men försäkerhets skull kommer sara i kväll ovh går igenom honom, mina hästar är mina bebisar och de förtjänar den bästa behandlingen som möjligt. Naturligtvis alla hästar!

Även på detta istrav segrade Mendez, han är den bästa läromästaren som går i ett par skor! och vi ska vara väldigt glada att han står i vårat stall!

Resultatet från helgens istrav:
Kat A
1) 3. Mendez- Fanny Byström 2.56,0 2) 1. Triniton- Matilda Eklund 3.14,6 3) 2. Hilda II- Line Karlsson 3.11,4


Kat B
1) Zalsa- Matilda Svensson 2.01,6 2) 2. Ellvira- Justine Andersson 2.21,3 3) 5. Johny Russ- Caroline Mattsson 2.06,0 4) 6. Celcius- Jessica Johansson 2.06,8 5) 1. Ziccan C.C.- Ninni Abenius 2.31,9 6) 8. Maximillian III- Daniel Persson 2.08,4 7) 3. Valentino Rossi- Linnea Alfredsson 2.23,9





På lördagkväll begav vi oss mot travgala på Färjestad.
Det var mycket roligt och proffsigt arrangemang och det blev inte mindre roligt när Julia Erlandssons Hygglo fick pris för bästa ponny 2011!
Grattis Julia och Hygglo!


Miami har åkt på en hovböld och vilar några veckor.

Propparna för första tävlingsmånaden i vpts april har kommit, och finns nog inte många som är lika glada som jag över att SPTF har beslutat att ändra loppet påskbomben.
Nu är det grúndlag 2.00 1640, vilket betyder att jag har ett svårt men roligt beslut framför mig.
Det är så att Nypon och Twixan har nästan samma rekord, så hästen med bäst form för dagen får ställa upp i loppet!

Även Johny ser ut att få lopp i april, Åmål 2.12 och Färjestad 2,15. :)

Hästarna tränar på här hemma, det är planerat att Johny ska gå sitt sista istrav 3mars tillsammans med Twixan som går sitt första.

Nypon ska troligen gå de två sista i mars.

Anmälningarna till rid/körlägrena rullar på för fullt, i läger 1 för de mest rutinerade är kvoten nu fylld 10 st, men vi har beslutat oss för att utöka till 12 st, så passa på 2 platser kvar!
I läger2 så finns det nu 4 platser kvar och där kommer det endast finnas 10platser!
JÄTTE KUL!


Hästarna samlar krafter inför förra årets rid/körläger! :D

24 mars åker jag och Julia mot wången för att påbörja våran resa mot att bli utbildare travskoleinstruktörer, enda tråkiga är ju att man missar sista istravet. Får hoppas Caroline klarar sig själv! :D

Tack så länge!
// Sandra!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0